Uus/Vana Mina

Uus/Vana Mina

neljapäev, 3. aprill 2014

Cool story, bro

Ükspäev sain FB-s sõnumi tuttava tuttavalt, kellega ma üldse ei suhtle. Kutsus mind äriõhtusöögile. Esmamulje oli:"Mkey! Kõlab nii kahtlaselt, et võiks isegi öelda lõbusalt kahtlaselt." Kellele ei meeldiks kuulda klassikalist: "U nass bisnessplan" stiilis vestlusi. Polnud küsimustki kohale minekus!


Jõuan varem kohale, tellin rohelise 2.50 maksva tee ning ei pea kaua ootama, kui tuttav oma kaaskollegiga kohale jõuab. Mainiks ära, et tuttav oli mees - ebahuvitav - aga kolleeg oli - kuidas tänapäeval viisakalt öeldaksegi - püss!!


Mimm võtabki läpaka välja ja küsib, kas mul on 1 tund aega. Vastan: "Jah, kiiret pole. (Tõlge: paita mu kõrvu!)


Ja muinasjutt alaku! Selgitataksegi mulle uut innovatiivset firmat ja toodet, mis vallutab maailma. Lühidalt öeldes soodukas kliendikaart, mis kehtib mitmetes erinevates ettevõtetes. Parim reklaamlause, mis meelde jäi oli, et aastaks 2020 on eesmärk Lyonessil (firma nimi, kui huvitab googeldage) olla maailma suurim ettevõte! Igaks juhuks palun selle kordamist ning mulle öeldakse, et kuulsin õigesti. Ma polnud varem kuulnud sellest firmast ega kliendikaardist.


Edasi visatakse presentatsiooni palju numbreid ja protsente - osad näitavad firma hetkeseisu, osad tuleviku eesmärke ning et asi veel segasemaks teha, visatakse vahele sinu säästetud raha ning kasumit teenivaid protsente, eriti palju juhul kui sa värbad uusi liikmeid.


Kuulasin hoolikalt, proovisin ka paar nätsket naljaküsimust vahele küsida, kuid neiu oli liiga hoos ja ei läinud liimile. Tund möödus kiirelt, ei vaadanud kellagi. Tunni aja jooksul ei mainitud kordagi rahasummat, mida uus liige peab "raha teenimiseks" investeerima. Enne oli jutt, et kõik registreerimine ja kaardi tegemine tasuta. Veel üks hea klassikaline loosung oli: WIN!WIN!WIN! Küsingi viimaks, et milles konks on? Tundub liiga ilus. Sain vastuseks, et kuldkaardi saamiseks - millega saab raha teiste saadud liikmete tehtud ostude pealt - tuleb teha sissemakse tühised 2500 eurot või aasta peale kulutada kliendikaarti aksepteerivates ettevõtetes 20000 eurot. Aga minu suured silmad said rahustava vastuse: "Sa nagunii kulutad selle tarbeesemete näol mingi aja peale ära." Ja aeg tiksub kogu aeg! Kiirusta, muidu keegi teine jõuab ette.


Kusjuures pean tunnistama, et tausta mitte kontrollides ja püramiidiskeemiga mitte kursis olles, võib väga lihtsalt kõike uskuma jääda. Põhjus väga lihtne, kuna värbajad ise siiralt usuvad sellesse projekti või on juba nii lõksus, et neil pole muud varianti. Palgatöö on mõttetu ja lollidele - selline äri vist ongi uus seks!


Kokkuvõttes kogu see ajuloputus oli isegi väärt seda 2.50, kuid teist korda vast nii huvitav ei oleks. Saan aru, et tegelikult on võimalik niiviisi teenida, aga selleks peab müüma oma hinge, sõbrad ja perekonna ning mõnikord jääb ka sellest väheks. Käputäis esimesi skeemitajaid võivad sõita rahumeeli sportautodega, aga ülejäänud kasvatavad ning hooldavad rahapuud Lollidemaal ning hea kui oma 2500 ajapikku tagasi teenivad.


PS. Tuttav pärast ütles, et pöördus minu poole, kuna ma ju endine pokkerimängija. Osav manipuleerija ja suhtleja vist. Sorry, aga üsna halb bluff. Kuid jõudu tööle ning luban rahumeeli sul mõne aasta pärast vastupostituse teha, kui big money olemas on.


1 kommentaar:

  1. Olles ka ise neid tunde vanade tuttavatega veetnud, siis kiidan sind hea postituse ja objektiivse hinnangu eest! Selle postituse peaks lastele koolis kohustusliku kirjanduse nimekirja panema seni kuni leidub ikka veel inimesi, kes nii jaburate ja läbinähtavate skeemide peale liimile lähevad.

    VastaKustuta